Espresso – Din lokala tidning
bilextra6

Haraldssons Bil satsar i Osby

ANNONS. Däckbyte, hjulinställning, service eller reparation? Haraldssons Bil i Osby är en bilverkstad med bredd som hjälper dig hela vägen från felsökning till en välmående bil.

– Vi växer och har nyligen invigt en helt nybyggd verkstadsdel som kommer att underlätta både för våra mekaniker och för kunderna när det gäller möjligheten att få snabb hjälp, säger Johannes Haraldsson.

Johannes Haraldsson tog över bilverkstaden på Klövervägen 26 i Osby 2021, med ambitionen att få verksamheten att växa.

– Mitt bilintresse kommer till stor del från att jag själv kör rally, och jag har skruvat en hel del hemma tidigare. Jag såg en möjlighet i att bygga upp något eget när chansen att köpa verkstaden dök upp, berättar han.

Service & Garantier

Ambitionen är att erbjuda en anläggning som kan hjälpa kunderna att göra bilägandet enklare, oavsett om det gäller service, reparation eller däckbyte och underhåll.

– Vi är kopplade till Euromaster när gäller däckbiten, och samarbetar med BilXtra Butik som vi delar kundmottagningen med när det gäller reservdelar och snabba leveranser. Verkstaden är fristående, men vi har tillgång till digitala serviceböcker och kan serva alla märken med en digital stämpel. 

Tillbyggnaden av verkstaden ger plats för nya billyftar och skapar bättre möjligheter både för kunder och anställda mekaniker.

haraldson 3

Ny verkstadsyta – bättre flöde

Innan sommaren färdigställdes en stor tillbyggnad som mer än fördubblat verkstadsytan för de tre mekanikerna som jobbar här.

Fredrik som är tekniskt ansvarig i verkstaden håller på att byta hjullager höger bak på en Mercedes när vi kliver in i verkstaden. Hampus kopplar sladdar i en strålkastare på en Volvo som tänder helljuset i stället för halvljuset och Joel justerar in handbromsen på ett boogiesläp som fått båda axlarna utbytta.

– Med våra nya ytor kommer vi att ha tillgång till två lyftar för varje anställd – det ger oss helt andra möjligheter att  jobba parallellt med reparationer som tar lite längre tid och sådant som dyker upp lite mer akut. För kundens del innebär det att vi kan korta väntetiderna framförallt på de lite mindre jobben – ofta har man ju behov av snabb hjälp när något krånglar, och då vill vi inte behöva vänta med ett jobb för att en annan bil står i vägen, säger Johannes.

Öppnar för nya möjligheter

En del av den nya ytan kommer att ge möjlighet till att utöka däckhotellet, och ge en separat yta för däckbyte.

– Vi erbjuder däckförvaring och hjulskifte till ett konkurrenskraftigt pris, och ordnar även hjul-inställning som är viktigt för goda vägenskaper och lägre bränsleförbrukning, säger Johannes.

– De nya ytorna kommer även att ge oss större möjlighet till reparation av elbilar – där finns ett regelverk kring avspärrning runt varje bil eftersom det ofta klassas som högvoltsarbete. Att möta framtidens behov av elbilsreparationer var en av anledningarna till att vi byggde ut.


På Haraldssons Bil jobbar Johannes, Fredrik, Joel och Hampus.

Kundens behov i fokus

– Även om jag själv har skruvat en del de senaste åren så är det företagandet och kundmötet som är min största drivkraft, säger Johannes.

– Vi vill bygga långsiktiga relationer med våra kunder genom att erbjuda kvalitet och service till konkurrenskraftiga priser, och vi försöker alltid möta behoven hos den som kommer till oss med sin bil så gott vi kan. Vi är även certifierad skadeverkstad för Länsförsäkringar vilket gör att man kan komma till oss med försäkringsärenden om man har sin försäkring hos dem. Då vi arbetar i programmet Cabas finns det även möjlighet att få hjälp hos oss
genom vissa andra försäkringsbolag.

Text: Erik@espressomedia.se

harald
guest
0 Kommentarer
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Hemsidan använder cookies för att optimera din användarupplevelse. Vi utgår från att du godkänner detta men du kan välja att lämna oss om du önskar. Acceptera Läs om vår integritetspolicy

0
Kommentera gärna artikeln – klicka här!x
()
x