KOMMUN. Östra Göinges tillväxtstrateg Anna Bertram fortsätter arbetet med att förstärka platsvarumärket Skånes gröna hjärtas identitet.
– Skånes gröna hjärta är en plats för utveckling, tystnad och livskvalitet, menar Anna. I Östra Göinges natur finns det små byar med känsla, härvaro och drivkraft. Men här finns också ett lugn och en spännande historia.
Skillnaden mellan ett platsvarumärke och andra varumärken är att alla äger platsvarumärket. Berättelser från hjärtat härrör från Skånes gröna hjärta, som är Östra Göinges platsvarumärke. Gemensamt har boende, verksamma, unga och äldre kommit fram till följande om denna plats:
“Skånes gröna hjärta är en plats för utveckling, tystnad och livskvalitet. I Östra Göinges natur finns det små byar med känsla, Härvaro och drivkraft, men även med ett lugn och en spännande historia.”
Berättelser från hjärtat
Historierna kommer alltså från Göingebor som fått möjlighet att berätta om sig själva som en göing. Vi kommer att publicera historierna i espresso, så håll utkik. Ann Jönsson har redan berättat sin historia och fler är på väg.
– Ja nu fortsätter arbetet med att förtydliga platsvarumärket med Göingebor som berättar om sin bild av platsen Skånes gröna hjärta, sin syn på göingar och mycket annat, berättar Anna. En stafettpinne som sen lämnas vidare till nästa berättare. Det är tillsammans som vi förstärker platsens själ och hjärta.
Text: johnny@espressomedia.se
Foto: Östra Göinge kommun
Här kan du läsa mer om Anna Bertrams arbete med platsvarumärket.