Reklam är ingen kostnad eller ett nödvändigt ont. Det är den viktigaste investeringen i ett företag. Att avstå reklam i syfte att spara pengar, innebär samtidigt att du avstår försäljning och att investera i ditt varumärke.
Varje investerad reklamkrona ger mer tillbaka. Så ju större investering, desto mer intäkter.
Är du bara frekvent, relevant och intressant, så kommer du alltid att vara kundens val.
Utgå alltid från fakta. Magkänsla, förhoppning och tro – är en dålig strategi.
Här kommer lite fakta
Följande fakta är framtagen av Kantar SIFO och vetenskapliga undersökningar från flera universitet.
- Papper skapar fler och starkare känslor än skärm.
- Reklam i print skapar betydligt mer action och spring, jämfört med digitala kanaler.
- Bäst effekt får du i en gratistidning. För där är din annons relevant och förväntad.
- 92% väljer att få viktig och relevant information i handen. 8% väljer skärm.
Att driva ett företag innebär att ha en affärsidé som fyller ett behov. En lösning som alltid måste vara tillgänglig. Om inte du fyller det behovet, så gör någon annan det.