Även om vi vet att fler läser tidningar, flest läser gratistidningar och att papper är överlägset när det gäller action, bygga relation och lojalitet – så behöver även vi utvecklas. De sista tre åren har tvingat hela branschen att förändra sin verksamhet. Främst genom att kostnaderna rusat i höjden. Exempelvis papper som ökat med ca 100%. En följd av detta är att Espresso från och med nu, blir en månadstidning i större format.
Fler läsare
Vår lösning är att skapa ännu bättre tidningar. Även om vi alltid är heltäckande, så vill vi nå fler läsare. När vi nu byter storlek så kommer Espresso att användas som omslag vid reklamutdelning. Det gör att fler upptäcker tidningen, eftersom vi självklart även når dem som har ”nej tack” på brevlådan.
Längre lästid
Espresso blir en månadstidning och därmed utökat innehåll av lokalt, relevant och intressant innehåll. Tidningen användas mer och längre. Det ger våra annonsörer fler exponeringar under en längre period. Något som ökar värdet på annonsinvesteringen.
Större format
Espresso tar nu mer plats i större format. Våra annonsörer får fler kreativa val och framför allt en möjlighet till ännu bättre effekt. Annonseringen kan (och bör) alltid kombineras med ett urval av digitala kombinationer. Vi erbjuder hela paketet.