I Sverige finns ungefär 125 gratistidningar som tillsammans och frekvent når över 5 miljoner hushåll. En av dem är vi, Espresso, som delas ut frekvent till nästan 40 000 hushåll varje gång.
Vi är nu nominerade till att bli ”Årets lokala magasin”. Vi är dessutom nominerade i kategorin ”Årets nytänkare”.
För oss är det här jättestort och ett bevis på att det vi gör, uppmärksammas och inspirerar långt utanför vårt utgivningsområde.
Det viktigaste är dock inte att vinna priser. Det avgörande är att våra läsare gillar det vi gör och att våra annonsörer tycker att vi är en kanal där investeringar lönar sig. Men just nu gläds vi åt att få vara bland de bästa i branschen.
– Som ägare av Espresso så betyder uppmärksamheten väldigt mycket. Vi är inne på vårt 18 år och är därmed lite av en pionjär i branschen. Men det som betyder mest är vetskapen om att jag troligen har några av landets bästa i branschen till kollegor.
På bilden från vänster Erik Johannesson, Ingela Lindström, Johnny Billinger och Thomas Johansson. Saknas på bilden gör Anna Svensson.
johnny@espressomedia.se