Under våren 2018 anlitade Friends design- och varumärkesbyrån Identity Works för att ta fram en ny varumärkesplattform och nya visuella verktyg för att ta kraftigare tag i arbetet mot mobbning och för att komma närmare Friends nya noll-vision: En värld där inget barn utsätts för mobbning.Friends uppgift är livsviktig – därför måste vi vara mycket tydliga med vad Friends står för. Men hjälp av Identity Works har vi utvecklat en ny varumärkesplattform och en sprudlande visuell identitet. Dessa pusselbitar blir avgörande i arbetet med att införliva vår vision, säger Per Leander, Generalsekreterare Stiftelsen Friends.
– Vi behövde en visuell identitet som andas energi och optimism som kan visa det vi redan vet – att vi tillsammans kan stoppa mobbning. Identity Works har verkligen lyckats ge visuell form åt våra värderingar, vilket är fantastiskt bra gjort, säger Lovisa Lönnebo, Kommunikationschef på Friends.
Besök Friends hemsida via
www.friends.se och för en mer detaljerad inblick i Friends visuella identitet besök:
https://identityworks.se/work/friends