Espresso – Din lokala tidning

Friends lanserar ny visuell identitet

Friends lanserar en ny visuell identitet som hyllar mångfald och ger hopp om att det går att stoppa mobbning. Den har utformats för att ge liv åt Friends kärnvärden och visar på en hoppfull framtid där vi, med hjälp av Friends expertis och engagemang, kan råda bot på en av vår tids svåraste samhällsproblem. Den nya profilen är färgstark och självsäker och kommer bl.a. med en uppdaterad logotyp i flera färger, ett förstorat hjärta, ett eget typsnitt, en ny bredare färgpalett och ett unikt illustrationsmanér som kan användas direkt mot fotografi.

Under våren 2018 anlitade Friends design- och varumärkesbyrån Identity Works för att ta fram en ny varumärkesplattform och nya visuella verktyg för att ta kraftigare tag i arbetet mot mobbning och för att komma närmare Friends nya noll-vision: En värld där inget barn utsätts för mobbning.Friends uppgift är livsviktig – därför måste vi vara mycket tydliga med vad Friends står för. Men hjälp av Identity Works har vi utvecklat en ny varumärkesplattform och en sprudlande visuell identitet. Dessa pusselbitar blir avgörande i arbetet med att införliva vår vision, säger Per Leander, Generalsekreterare Stiftelsen Friends.
– Vi behövde en visuell identitet som andas energi och optimism som kan visa det vi redan vet – att vi tillsammans kan stoppa mobbning. Identity Works har verkligen lyckats ge visuell form åt våra värderingar, vilket är fantastiskt bra gjort, säger Lovisa Lönnebo, Kommunikationschef på Friends.

Besök Friends hemsida via
www.friends.se och för en mer detaljerad inblick i Friends visuella identitet besök:
https://identityworks.se/work/friends

]]>

Hemsidan använder cookies för att optimera din användarupplevelse. Vi utgår från att du godkänner detta men du kan välja att lämna oss om du önskar. Acceptera Läs om vår integritetspolicy