Espresso – Din lokala tidning
skärmavbild 2024 04 20 kl. 16.06.33

Just nu är det många som laddar för den kommande turistsäsongen

Även om vi i Östra Göinge, Osby och Hässleholms kommuner får en peak vad gäller turismen under sommaren, så har vi besökare året runt. Både de som kommer utifrån och de som bor här, men älskar att upptäcka smultronställen på hemmaplan. Så arbetet med besöksnäringen är något vi jobbar med året runt.

Explore Hässleholm – ett leaderprojekt

För att underlätta navigeringen så har besökarna mer möjligheter idag att hitta godbitarna. I Hässleholm jobbar Explore Hässleholm för att lyfta sina medlemmars attraktioner. Det är ett Leaderprojekt i grunden som nu växer sig stark. Du når sidan här: https://explorehassleholm.se/
Visit Hässleholm är en Facebookkanal i kommunens regi, som du når här: https://www.facebook.com/VisitHassleholm/?locale=sv_SE

Skånes Gröna hjärta

I Östra Göinge har Göinge Näringsliv tagit ett grepp och startat Visit Göinge, där besökaren kan få tips på näringsidkare inom turism. https://visitgoinge.se/
Även Östra Göinge kommun utvecklar platsen via platsvarumärket Skånes Gröna Hjärta. En beskrivning på syfte och hur det kan användas hittar du här: https://visitgoinge.se/

Visitosby.nu, ett samarbete i Osby med omgivning

I Osby så har samarbetet mellan Osby kommun och Snapphanerikets turistförening resulterat i något helt nytt. Visitosby.nu är en portal för besöksnäringen där alla som bedriver näringsverksamhet riktad mot turism, har en egen andel av portalen. Med egna sidor och möjlighet att utveckla sina sidor, så skapar det gemensamma större kraft jämfört med vad var och en själva kan åstadkomma. Du når sidan här: https://visitosby.nu/

I Osby så delas dessutom ut en gemensam besökstidning ut för att vägleda turisterna runt och på så sätt få dem att stanna lite längre i Osby än beräknat. En succé från 2023. Om det digitala är till för att öka på besöken, så är magasinet till för att välkomna och vägleda vidare.

Alla googlar

Just nu börjar många att förbereda sin semester. De som valt Göinge (med omnejd) som mål, är därför aktiva med att leta tips. Det gör man genom att googla. Så vill man vara tillgänglig och med i matchen bör man ha en möjlighet att bli hittad. Att enbart förlita sig på sociala medier är bra om du vill underhålla och kommunicera med dina följare. Men vill du nå fler så behöver du använda fler kanaler. Den absolut viktigaste är en hemsida.

Subscribe
Notify of
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments

Hemsidan använder cookies för att optimera din användarupplevelse. Vi utgår från att du godkänner detta men du kan välja att lämna oss om du önskar. Acceptera Läs om vår integritetspolicy

0
Kommentera gärna artikeln – klicka här!x
()
x