Under sex veckor har vi gjort en läsarundersökning för att hitta utvecklingsområden. Men givetvis också få fram vad vi gör speciellt bra. Möjligheten att hylla eller dissa, finns fortsatt, men nu när vi fått in tillräckligt många svar för att kunna göra en avstämning. Ok ingen direkt vetenskap, med tanke på att det är vi själva som ber om feedback. Men svaren är tillförlitliga och visar tydligt vad vi gör bra och vad vi kan förbättra.
Det roliga och viktiga är att våra argument till annonsörer håller. De är till och med lite vassare än vad vi trodde. På nedan film framgår en sammanställning. Men att mindre än en procent slänger tidningen – är en extremt bra siffra för en gratistidning. Att 60% sparar och använder tidningen i minst två veckor, borde vara mumma för våra annonsörer. Helt unikt i jämförelse med alla andra kanaler. 95% skulle sakna Espresso om den inte kom. Kul men också ett stort ansvar som vi jobbat med i snart 20 år.