Hej alla gamla och nya läsare av Espresso! Vi har haft semester, men inte legat på latsidan. Som ni kanske märker har tidningen stöpts om i en ny form – vi är större än tidigare och har putsat lite på en del detaljer, men annars tror vi att ni kommer att känna igen oss.
Augusti är snart september – en härlig tid när saker börjar skruvas tillbaka i sina vanliga gängor, men omgivningarna fortsatt bjuder in till nya upplevelser. Skogen är full med svamp efter en regnig sommar, föreningsverksamheten drar igång och evenemangshösten börjar för alla oss som bor här när sommargäster och turister har åkt hem.
I det här numret har vi gjort ett besök på Multilevel Zipline & Klätterpark, där naturupplevelsen kryddas av adrenalin när man susar fram över skogsbackarna i Sandåkra. Magnus Pålsson som byggt upp och driver verksamhetetn har sina rötter i både Osby och Hässleholm, och förvaltar nu familjegården på ett annorlunda och nytänkande sätt.
Du hittar även massor av evenemangstips, både i artikel- och annonsform. Från och med detta numret kommer Espresso att komma ut en gång i månaden i stället för varannan vecka. Som vi ser det är förändringar alltid nyttigt, och framförallt strävar vi efter förbättring!
Som månadstidning sätter vi ett tydligare fokus på vad som händer fram tills nästa tidning kommer ut. För oss är det ett sätt att göra varje tidning dubbelt så bra, och genom att göra tidningen större hoppas vi att fler hittar oss i reklambunten när vi dimper ner i brevlådan en gång i månaden. Kanske är just du en av dem som har hittat oss för första gången? Välkommen i så fall!
Espresso fortsätter att sträva efter goda samarbeten med lokala föreningar, företagare, kyrkor, offentliga förvaltningar, evenemangsarrangörer och andra som verkar i våra tre utgivningskommuner. Vår ambition är att ge utrymme för sådant som gör livet i vår del av landet lite bättre – ofta är det lätt att man inte ser allt det där positiva som finns alldeles i närheten. Vi kör på ungefär som vanligt med andra ord – fokuserar på Göinges bästa sidor och gör vårt bästa för att varje utgåva av tidningen ska kännas som en dubbel Espresso! Hoppas att den smakar!
ERIK JOHANNESSON, REDAKTIONEN