Espresso – Din lokala tidning
Boken #mitthassleholm

Publishingpris till #mitthässleholm

KULTUR/KOMMUN. Boken #mitthässleholm utsågs förra veckan som vinnare av Publishingpriset i kategorin destinationsguider. I boken möts läsaren av bilder och berättelser från Hässleholms kommun med olika perspektiv av platsen. Både medarbetare och medborgare har bidragit med innehåll.
– Jag är stolt över allt det som vår kommun har att erbjuda och jag gläds åt att vi väcker nyfikenhet kring naturen, närheten och den livskvalitet som finns just här. #mitthässleholm är ett exempel som synliggör värdena i hela kommunen, för såväl medborgare, besökare som näringsliv, säger kommunstyrelsens ordförande Lars Johnsson (M).

En av fyra nominerade
Publishingpriset är en årlig kommunikationstävling där en jury bedömer trycksaker, webb och film. #mitthässleholm var uttagen som en av fyra nominerade bidrag i kategorin destinationsguider. Juryns motivering till vinsten var ”För en trevligt paketerad guide som ger en bra känsla”.
– Vi är glada för priset och att #mitthässleholm uppmärksammas. Vi är extra stolta över de bilder och berättelser som hässleholmarna delar med sig av från platsen. Tack återigen till dig som bidragit med ord och bilder via Instagram och andra kanaler, säger kommunikationschef Hanna Gardell.

Ditt och #mitthässleholm
mitthässleholm är i grunden en hashtag där du kan dela med dig av filmer, bilder och berättelser från kommunen i sociala medier. Det är också ett sätt att synliggöra att vi alla har olika bilder av platsen.
– #mitthässleholm syftar på hela kommunen och de människor och platser som finns här. Ditt Hässleholm kan vara i Vinslöv där mormor bor, i Lursjön där jag alltid badade som liten, på hockeyn i Tyringe eller på hästryggen i Ballingslöv. Det är dessa olika upplevelser, bilder och minnen vi vill ge plats åt med begreppet, säger kommunikationsstrateg Emma Ragnarsson.

Fakta:
När pandemin inte längre begränsar fysiska besök finns den bland annat att hämta på Stadshuset, Kurhotellet i Tyringe och Norra station.
Boken #mitthässleholm är framtagen av kommunikationsenheten i samarbete med Bergström & Co.

”För en trevligt paketerad guide som ger en bra känsla”.

Subscribe
Notify of
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments

Hemsidan använder cookies för att optimera din användarupplevelse. Vi utgår från att du godkänner detta men du kan välja att lämna oss om du önskar. Acceptera Läs om vår integritetspolicy

0
Kommentera gärna artikeln – klicka här!x
()
x