Espresso – Din lokala tidning
espresso media

Reklam i brevlådan är välkommen

Erbjudanden – ja tack!
När priserna ökar letar vi konsumenter i allt högre grad efter bra erbjudanden. Och allra helst från lokala varumärken som syns och som man litar på. De företag som fortsätter att marknadsföra sig även i bistra tider, kommer att lyckas bättre jämfört med de som drar ner. Det gäller både nu och än mer när ekonomin vänder uppåt igen.

Reklam i brevlådan – ja tack
Den senaste rapporten från Sveriges Annonsörer och Novus om svenska folkets syn på reklam visar att reklamtröttheten ökar igen och mest irriterande tycker svenska folket att reklamen är i digitala kanaler. Däremot är reklam i exempelvis lokala gratistidningar och direktreklam något som många uppskattar – var femte svensk tycker om/tycker mycket om att få lokala erbjudanden.

Papper som kanal levererar resultat
Innan sommaren gjorde undersökningsföretaget RAM en sammanställning över de drygt 4 000 kampanjer man mätt i totalt sju olika huvudmedier sedan 2020, varav nästan 2 500 handlar om detaljhandeln. Resultatet är solklart: ingen kanal skapar tillnärmelsevis samma köpimpulser som lokala erbjudanden i brevlådan. Papper som kanal levererar starkt på alla andra viktiga parametrar som observation, engagemang, image och avsändaridentifikation.

Gratistidningen finns kvar
Vi har levererat lokalt relevant och intressant innehåll blandat med reklam från lokala företagare i snart 20 år. Vi vet genom egna undersökningar vilka resultat som mediet levererar. Vill du fortsätta att utnyttja den kraften – eller veta mer om bevisen bakom vårt påstående – kan du vara trygg med att vi kommer att fortsätta leverera den möjligheten även i framtiden.

För mer information om möjligheterna – kontakta oss

info@espressomedia.se

0479-16007

Subscribe
Notify of
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments

Hemsidan använder cookies för att optimera din användarupplevelse. Vi utgår från att du godkänner detta men du kan välja att lämna oss om du önskar. Acceptera Läs om vår integritetspolicy

0
Kommentera gärna artikeln – klicka här!x
()
x