De flesta som har en specifik kompetens – har redan jobb. De har en tryggad ekonomi och ett socialt sammanhang. De är är, till stor del, inte tillgängliga i jobbsökarsammanhang. De har inte “open to work” som budskap på LinkedIn eller skickar runt sitt CV. De är därför svåra att identifiera och nå – men de läser med all sannolikhet Espresso och/eller följer oss i våra kanaler.
Enligt statistiken så byter upp till 80% jobb lokalt. Samma procent gäller för dem som byter bostad. Så sannolikheten är stor att ny personal byter från ett lokalt företag till ett annat lokalt företag. Utmaningen är att nå dem och att skapa en nyfikenhet kring hur ett byte skulle påverka livet. Där är employer marketing helt avgörande.
Espresso kan nå dina nya kollegor. Vi kan tillsammans skapa nyfikenhet som i nästa steg leder till en kontakt. Vi har hjälp många företag hitta ny personal via Nyjobbsguiden, som du hittar via vår hemsida www.espressomedia.se/nyjobbsguiden
Fördelarna är att det kan gå snabbt. Du kan utöver ny personal, bygga upp ett register med intresseanmälningar, som säkerställer och skyndar på kommande rekryteringar. Dessutom till ett lågt pris i jämförelse med många andra alternativ. Framför allt så kan det påverka kostnaderna och tillväxt.