Tänkte börja med en klyscha. ”Vi är alla olika”. Hur vi ser ut är vår personliga logotyp. Den kan du modifiera så att du blir spännande, traditionell, nytänkande, avvisande, attraktiv. Du har dessutom möjlighet att profilera om dig och skapa en ny position. Ditt varumärke är däremot något annat. Det är då din ryggsäck där du förvarar alla de förväntningar som ställs på dig. Den är lite svårare att påverka, eftersom vi som människor är tämligen statiska när det gäller vår personlighet. Men visst kan vi jobba även på detta. Vi har alltså makten att påverka. Allt, utöver tur, finns hos oss själva. Sen är det ju självklart så att ju mer du jobbar med ett långsiktigt mål, desto större chans är det att turen också följer med på vägen. Om du inte köper någon lott, så kan du heller inte vinna. Vill du bli framgångsrik, så måste du tänka på detaljerna. Vägen till framgång och rikedom kan vara 1000 små enkla steg. De som lyckas nå fram, är de som jobbar strategiskt med sig själva och tar ett steg i taget och jobbar långsikti]]>
Subscribe
0 Kommentarer
Newest
Oldest
Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments