Espresso – Din lokala tidning
Krönika och Ledare

Ska allt bli digitalt?

Goda avsikter
LEDARE. Frågan är relevant för vi har alla en egen uppfattning, en tro eller en förhoppning. Sanningen är att ingen vet. Vi vet att allt som blir enklare, billigare och snabbare ligger på listan över vad som ska digitaliseras. Vi som gör denna tidning, jobbar precis lika mycket med digitala kanaler som med brevlådor där man kan smälla med locket.

I alla våra diskussioner med läsare och annonsörer så märker vi att det spretar. Det enda vi kan utgå från är således vad som gäller här och nu. Allt annat är spekulationer och bör hanteras som sådana.
Ska allt bli digitalt? En snabb titt i samhället och framför allt i våra brevlådor, säger oss att fysisk reklam är hetare än någonsin. Varför lägger alla stora kedjeföretag ner en avgörande del av sin budget på att skicka ut reklamblad?
Jo för att det funkar!

Reklam funkar

All forskning säger att den reklam som vi får till oss fysiskt – är vida mer framgångsrik än den som landar i digitala kanaler. Det är dessutom en ocean i skillnad. Just nu!
Det är inte alls konstigt. Det är egentligen helt uppenbart. Det vi värnar om. Det vi värderar. Det vill vi hålla i händerna.

I handen

När Kantar Sifo ställde frågan om hur vi vill ha viktig och intressant information, så varade 92% – i handen. Alltså via brevlådan, där man kan smälla med locket.
Den här tidningen får du också i brevlådan. Tillhör du de 8 % som hellre läser den digitalt, så har vi en app, en hemsida och massor av sociala kanaler där du kan läsa alla våra tidningar.

Text: johnny@espressoreklam.se

Här läser du förra ledaren.

Relaterade inlägg

Ständigt övervakad

Ingela Lindström

Semestertankar

Ingela Lindström

Vinnande kultur

Ingela Lindström

Hemsidan använder cookies för att optimera din användarupplevelse. Vi utgår från att du godkänner detta men du kan välja att lämna oss om du önskar. Acceptera Läs om vår integritetspolicy

X